Dan učitelja i nastavnika – Čemu se nadaju učitelji

U sali Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine u Sarajevu danas je održana svečana sjednica povodom obilježavanja 5. oktobra, Dana učitelja i nastavnika, gdje su pored skretanja pažnje na probleme uručena i priznanja za istaknuti rad.

Nada Bačić, nastavnica matematike iz Posavnskog kantona i jedna od nagrađenih prosvjetnih radnica, naglasila je važnost svoga poziva.

“Naš posao je zahtjevan i odgovoran, a u vrijeme krize obilježavanje ovog dana je satisfakcija i podstrijek za naš daljni rad. Mi radimo na temeljima države i kad nam to neko prizna mi smo zaista sretni. I pored toga što mi u Posavskom kantonu imamo najmanji lični dohodak, mi moramo raditi sa djecom jer to činimo sa ljubavlju”, rekla je Bačić.

Ona se dotakla i sve učestalije delikvencije među djecom što je okarakterisala kao sklop okolnosti škole, obitelji, društva i ekonomske situacije.

Svečanost je prisustvovao i ministar obrazovanja i nauke FBiH Damir Mašić koji je podsjetio da je u toku izrada novog kurikuluma devetogodišnje osnovne škole koji će biti fokusiran na to šta svako dijete treba da zna, tj. šta su ishodišta znanja. Također, Mašić je upozorio na po njemu najveći problem sa kojim se nosi obrazovanje u Federaciji.

“Obrazovanje ne može ostati kantonalna nadležnost! Mi moramo krenuti u reformu jer su kantoni male države čija različita pravila stvaraju velike nepravde. Učitelji i nastavnici iz Posavskog kantona imaju duplo manju platu od svojih kolega u drugim kantonima. Bolonja se provodi na čak četiri različita načina što se nije smjelo desiti. Nepravde se mogu početi ispravljati i bez transfera nadležnosti. Samo malo dobre volje potrebno je da djeca u „dvije škole pod jednim krovom“ ulaze na isti ulaz, da im zvono zvoni u isto vrijeme, da imaju veliki odmor u isto vrijeme…HNK i SBK uopšte ne rješavaju taj problem jer je to kantonalna nadležnost”, naglasio je Mašić dodavši da je koordinacija između kantonalnih ministarstava u principu jedina nadležnost entitetskog ministarstva.

Podsjetio je da se instruktivnom nastavnom pomaže bošnjačkoj djeci iz RS-a.

“Mi utičemo na situaciju u RS-u jer ne dozvoljavamo da djeca konstitutivnog naroda nemaju osnovno pravo da svoj jezik zovu kako hoće”, zaključio je Mašić.

Dževad Hadžić, predsjednik Sindikata srednjeg i visokog obrazovanja FBiH, smatra da osnovni problem obrazovanja leži u manju ulaganja.

“Mi nismo zadovoljni jer BiH u obrazovanje i nauku ne ulaže ni 1,5 posto svog GDP-a, dok je prije rata to iznosilo 3,5 posto. Susjedi su zadržali taj procent, a EU ulaže od 5 do 9 posto”, rekao je Hadžić, a njegov kolega iz Sindikata osnovnog obrazovanja i odgoja Selvedin Šatorović skrenuo je pažnju na prosječne plate učitelja.

“Prosječna plata u prosvjeti je ispod prosječne plate cijele FBiH, a ako znamo da su 80 posto prosvjetnih radnika visokoobrazovani ljudi, onda shvatate da imamo veliki problem. I pored toga sindikat je uključen u rad sa ministrima što je rezultiralo projektima kao što su jedinstveni pedagoški standardi koji će regulisati minimum prava i obaveza svake školske ustanove, a koji će biti objavljeni do kraja godine”, rekao je Šatorović.

This slideshow requires JavaScript.

Preuzeto sa klix.ba